TEL: 02155422791
لوگوی سیم بکسل تکین بکسل
ترولی یا کالسکه جرثقیل سقفی

ترولی یا کالسکه جرثقیل سقفی

جرثقیل های سقفی به شکل دو کاره با قابلیت لیفتینگ عمودی بار و همراه با قلاب و یا بصورت چهار کاره با قابلیت انتقال بار بصورت افقی پس از لیفتینگ عمودی تولید می شوند که به آنها جرثقیل چهار کاره گفته می شود. جرثقیل های چهار کاره نیاز به یک ریل سقفی دارند که یا بصورت ریل های عمودی استفاده می شوند و یا بصورت یک ریل متصل با قابلیت چرخش که بصورت کامل یک فضا را پوشش می دهد.

جرثقیل های سقفی چهار کاره اغلب بصورت جرثقیل برقی مورد استفاده قرار م یگیرند هر چند برخی از نمونه های جرثقیل های دستی نیز دارای ریل سقفی هستند و بصورت چهار کاره مورد استفاده قرار می گیرند. ترولی جرثقیل دارای پایه هایی در دو طرف بدنه مطابق شکل هستند که این دو پایه در دو طرف ریل سقفی که به شکل یک تیر آهنی است قرار می گیرند. از چرخ هایی بر روی بلبرینگ در قسمت اتصال پاهای ترولی یا کالسکه جرثقیل استفاده شده است که سبب حرکت ساده تر و غلتشی پایه بر روی ریل ها می شوند. در کل چهار مدل ترولی برای جرثقیل های سقفی تعریف می شوند که یک نوع آن از نوع الکتریکی و دو مورد دیگر بصورت دستی عمل می کنند.

برند های تولید کننده ترولی و کالسکه جرثقیل سقفی

ترولی های دستی اجزای صلب مکانیکی هستند و با برند های بسیار متنوعی تولید می شوند. حتی برند های ایرانی نیز در تولید ترولی و کالسکه دستی جرثقیل دستی فعالیت دارند. ترولی های زنجیری دارای ساختمانی پیچیده تر هستند و در بازار ایران اغلب با برند های چینی مورد استفاده قرار می گیرند. معتبر ترین تولید کننده ترولی های دستی و زنجیری که در اتصالات جرثقیل دستی بکار گرفته می شوند برند ویتال VITAL ژاپن است.

ترولی های برقی اغلب با برند هایی یکسان با خود جرثقیل برقی زنجیری بکار گرفته می شوند. در اتصال جرثقیل برقی دماگ DEMAG آلمان از ترولی و کالسکه دماگ، در اتصال جرثقیل برقی کیتو KITO ژاپن از ترولی کیتو و به همین ترتیب برای برند های همیلتون ، WKTO, LIFTHAND و غیره از برند های تخصصی خود آنها در کاربری کالسکه سقفی استفاده می شود. در تبدیل جرثقیل برقی دو کاره به چهار کاره می توان از ترولی های برقی تخصصی استفاده نمود و یا در بسیاری موارد از ترولی دستی نیز استفاده می شود.

تکین بکسل

TEL : 02155422791
Email: info [at] takinboxel [dot] ir
طراحی و سئو توسط:
نانوتجارت

© Copy right 2024 | All ights Reserved | takinboxel Corporation